Spotify Music

Spotify Music


Omschrijving

Spotify is een muziek-, podcast- en video streaming service. Het biedt digitale rechtenbeheers beschermde inhoud van platenlabels en mediabedrijven. 

Spotify is een freemium-service, wat betekent dat de basisfuncties gratis zijn met advertenties, terwijl extra functies, waaronder verbeterde streamingkwaliteit en offline muziekafbeeldingen, worden aangeboden via betaalde abonnementen.

Geschiedenis

Spotify is in 2006 ontwikkeld door een team op Spotify AB, in Stockholm, Zweden. Het bedrijf werd opgericht door Daniel Ek, voormalige CTO van Stardoll, en Martin Lorentzon, mede-oprichter van TradeDoubler. 

De Spotify-applicatie is op 7 oktober 2008 gelanceerd. Terwijl gratis accounts beschikbaar bleven op uitnodiging. Lanceerde de onderneming betaalde abonnementen voor iedereen. 

In februari 2009 heeft Spotify een openbare registratie geopend voor de gratis dienstverlening in het Verenigd Koninkrijk. Registraties stijgen na de uitgave van de mobiele dienst, waardoor Spotify de registratie voor de gratis service in september stopzette. 

In mei 2010 heeft Spotify aangekondigd dat er nog twee soorten accounts beschikbaar zijn: Spotify Unlimited, een equivalent van Spotify Premium (maar met beperkte toegang tot Spotify's mobiele apps) en Spotify Open, een versie met beperkte functies van Spotify Free, waardoor gebruikers Luisteren tot 20 uur muziek per maand. 

User interface
User interface

In juni 2012 werd Soundrop de eerste Spotify-applicatie om grote financiering te trekken, waarbij $ 3 miljoen van de Spotify belegger Northzone werd ontvangen. In maart verwijderde Spotify alle grenzen op de gratis servicetabel. In april introduceerde Spotify de "Spotify Play Button", een embeddable muziekspeler die kan worden toegevoegd aan blogs, websites of sociale media profielen, waarmee bezoekers naar een specifiek nummer, afspeellijst of album kunnen luisteren zonder de pagina te verlaten. In december 2012 introduceerde Spotify een nieuw tabblad "Volg", gebruikers konden hun artiesten en vrienden volgen om te zien waar ze naar luisteren, en een nieuw tabblad "Ontdek", gebruikers konden nieuwe releases van hun favoriete artiesten geeft, evenals muziek, recensie en concertaanbevelingen op basis van luistergeschiedenis.

In maart 2013 heeft Spotify de vijf-spel beperking voor gratis gebruikers in het Verenigd Koninkrijk verwijderd. In december kondigde CEO Daniel Ek aan dat Android- en iOS-smartphone-gebruikers met de gratis service, muziek in de Shuffle-modus zouden kunnen beluisteren. Ook konden de gebruikers nu muziek horen, zonder te kunnen kiezen welke muziek, gekozen door artiesten.

In mei 2015 heeft Spotify meerdere belangrijke updates voor de service aangekondigd. Een nieuwe startpagina van de startpagina zou de 'juiste muziekdag en nacht' dienen, met afspeellijsten en muziekaanbevelingen die in de loop van de tijd verbeteren. Spotify Running, een nieuwe functie die gericht is op een grotere muziekervaring tijdens het draaien. Spotify zal uw tempo detecteren en de perfecte muziek in de tijd overeenkomen met uw stap. Een nieuw partnerschap met Nike die de Spotify Running ervaring heeft gebracht in de Nike + app, evenals de integratie met de RunKeeper app die later dit jaar komt.

In januari 2016 vormde Spotify en muziek annotatie service Genius een partnerschap, waarbij annotatie-informatie van Genius tot infocards werd gepresenteerd terwijl liedjes in Spotify spelen. In april schreef Ek en Lorentzon een open brief aan Zweedse politici. Ze beweerden dat het bedrijf (Spotify) het vermogen heeft om top talent te rekruteren. Hierdoor eisten ze toegang tot flexibele huisvesting, beter onderwijs op de programmerings- en ontwikkelingsvelden, en beurs opties.

In augustus 2016 lanceerde Spotify Release Radar, een gepersonaliseerde afspeellijst waarmee gebruikers op de hoogte blijven van nieuwe muziek die wordt vrijgegeven door kunstenaars die ze het meest luisteren. Het helpt ook gebruikers om nieuwe muziek te ontdekken, door te mengen in de muziek van andere artiesten. 

In november 2016 heeft Spotify zijn 'grootste campagne tot op heden' gelanceerd, door grootschalige billboards in grote steden over de hele wereld te plaatsen die humoristisch de luisterende gewoonten van gebruikers hebben bespot. Er hangden overal affiches met grappig namen an afspeellijsten zoals: 'One Night Stand With Jeb Bush Like He's a Bond Girl in a European Casino' en 'Dear person who played 'Sorry' 42 times on Valentine's Day, What did you do?'

In februari 2017 kondigde Spotify een grote uitbreiding aan van haar Amerikaanse activiteiten in Lower Manhattan, New York, in het 4 World Trade Center, tot een van haar grootste operaties wereldwijd, waardoor ongeveer 1.000 nieuwe Manhattan-banen werden toegevoegd en 832 bestaande posities behouden. In maart kondigde Spotify een partnerschap aan met de conferentie Zuid-Zuid (SXSW) voor 2017, waarin specifieke inhoud in speciale afspeellijsten wordt gepresenteerd via een SXSW-hub in Spotify's Browse tabblad in de mobiele en desktop apps. De integratie heeft Spotify ook in de SXSW GO-app mogelijk gemaakt om gebruikers te helpen ontdekken en te verkennen die op de conferentie optreden. Er werden nog twee partnerschappen aangekondigd in maart: Een met WNYC Studios, en een met Waze.

In mei 2017 introduceerde Spotify Spotify Codes voor zijn mobiele apps, een manier om gebruikers specifieke artiesten, tracks, afspeellijsten of albums met andere mensen te delen. 



Andere muziekprogramma's:

© 2017 SAG. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin